Verkada Helix auttaa jälleenmyyjiä torjumaan palautuspetoksia Leave a comment

Kauppiailla, joihin hävikki on jo vaikuttanut, on kasvussa toissijainen vihollinen: palautukset. Transaktiokiistat ovat muuttuneet pankkisovellusten yhden napsautuksen vuorovaikutuksiksi, mikä tekee niistä houkuttelevampia petoskohteita kuin koskaan – jättäen yritykset yhä haavoittuvammiksi sekä petollisten toimijoiden että hajamielisten (tai turhautuneiden) asiakkaiden aiheuttamille uhille. Mastercardin Ethoca-ryhmän raportin mukaan “vuoteen 2026 mennessä maailmanlaajuisten palautusten määrä nousee 337 miljoonaan, mikä on 42 % kasvua vuoden 2023 tasosta.”

Koska palsutuksen tekeminen on helppoa (ja tekijällä vähäinen todistustaakka), tämä käyttäytyminen johtaa merkittäviin taloudellisiin menetyksiin ja vahingoittaa kauppiaan mainetta ja asiakassuhteita jos joudutaan turvautumaan pankkien apuun asioiden selvittämisessä, kun yritykset itse voisivat sen sijaan ratkaista riitatilanteet nopeasti. Tämä pitää paikkansa olettaen, että palautuksen syynä on jokin todellinen asiakastyytyväisyyteen liittyvä syy. Chargeflown vuoden 2024 takaisinperinnän tilaraportti osoittaa, että 80 % palautuksista luokitellaan “lieviksi petoksiksi” tai palautuksen tekee kuluttajat, joka kiistää kulut ilman kelvollista syytä.

Ostokset

Tämän ongelman vivahteiden ymmärtäminen ja tehokkaiden ennaltaehkäisy- ja hallintastrategioiden toteuttaminen ovat ratkaisevan tärkeitä terveen tuloksen ylläpitämiseksi ja asiakkaiden luottamuksen edistämiseksi.

Kehittyneiden tekniikoiden hyödyntäminen petosten havaitsemisessa on yhä tarpeellisempaa. Tässä Verkadan valvontakamerat + Helix, voivat olla keskeisessä roolissa. Kaikkien Verkadan valvontakamera-asiakkaiden käytettävissä oleva Helix tehostaa tapausten selvittämistä tarjoamalla yrityksille älykkään käyttöliittymän, joka on suunniteltu parantamaan toiminnan valvontaa. Integroimalla videokontekstin kassatapahtumadataan, yritykset voivat nopeasti tunnistaa ja tutkia epäilyttävät toimet, mikä helpottaa vilpillisten palautusten tunnistamista konkreettisilla todisteilla.

Helixin hyödyntäminen kivijalkakaupassa ja verkkokaupan transaktiokiistassa

Helixin integroiminen palautusten hallintastrategiaan voi tarjota huippuedun sekä kivijalkakauppiaille että verkkokauppiaille. vertaamalla kassatapahtumatietoja videotodisteisiin kauppiaat voivat nopeasti tunnistaa ristiriitaisuudet palautusvaatimuksissa, kuten todistaa, että tavarat on toimitettu tai että palvelut tuotettu sovitulla tavalla. Tämä todisteiden taso voi merkittävästi vahvistaa kauppiaan oikeutta kiistää hajamielisyydestä johtuvia tai suoraan vilpillisiä palautuksia.

“Helixin pitkän aikavälin hyöty on sen nopeus ja helppous petostukinnassa. Pitkän ja kalliin palautuksen selvitysprosessin sijaan nyt palautusoikeus saadaan selville sekunneissa.” – Chris O’Dell, Mike’s Bikes -yhtiön teknologiajohtaja.

Kontekstin lisääminen kivijalan kassatapahtumiin

Helix tarjoaa fyysisille myyntitiloille useita todisteita palautustapahtumien selvittämiseen ja  petostapauksissa puolustautumiseen. Palautuksen yhteydessä tämä integrointi mahdollistaa kyseisen tapahtuman nopean tunnistamisen ja videomateriaalin hakemisen ostontilanteen tarkistamiseksi.

  • Helix yhdistää tiedot Verkada-kameroista ja myyntipisteistä (POS) -tapahtumista, mikä mahdollistaa ostotapahtuman tarkastelun. Jos asiakas esimerkiksi väittää, ettei hän ole ostanut kallista tuotetta, Helix voi paikantaa videolle tallennetun ostohetken tarkan ja antaa kiistattoman todisteen siitä, että tavarat on todellakin ostettu.
  • Aika on ratkaisevassa asemassa, kun palautusoikeus kiistetään. Perinteiset menetelmät videomateriaalin suodattamiseen voivat olla aikaa vieviä ja tehottomia. Helixin tehokkaat hakuominaisuudet antavat yrityksille mahdollisuuden löytää nopeasti asiaankuuluvat kohdat tallenteista tiettyjen kriteerien, kuten päivämäärän, kellonajan, tapahtumanumeron ja myytyjen tuotteiden tyypin, perusteella. Tämä tehokkuus vähentää huomattavasti aikaa, joka tarvitaan todisteiden keräämiseen palautusoikeuden selvittämiseen.
Vähittäiskaupat

Paranna turvallisuutta ja petosten havaitsemista

Tapahtumatietoja tukevien videotodisteiden ansiosta yrityksillä on paljon vahvempi asema kiistää vilpilliset palautukset. Selkeiden videotodisteiden esittäminen pankeille tai luottokorttiyhtiöille lisää merkittävästi kauppiaan kannalta suotuisan lopputuloksen todennäköisyyttä. Nämä todisteet voivat osoittaa liiketoimien laillisuuden, näyttää kuka oli ostaja, tai todentaa tavaroiden kunnon ja toimituksen asiakkaalle.

  • Jos huomaat, että tietty asiakas palauttaa toistuvasti tuotteita ilman perusteita, käytä Verkadan kasvojentunnistusta asettaaksesi hänet seurantaan (POI) ja saat ilmoituksen heti, kun hän palaa kiinteistöön, jotta voit ryhtyä ylimääräisiin turvatoimiin estääksesi tuleva väärinkäytökset. (Huom! Pikallinen lainsäädäntö huomioiden)
Kiinnostava henkilö POI

Videokontekstin lisääminen lähetyksenkäsittelytietoihin

Vilpillisiä palautuksia ei tapahdu vain kivijalkaliikkeissä. Verkkotilauksia koskevien riitojen ratkaiseminen voi olla vaikeampaa, kun otetaan huomioon ero sen välillä, milloin tilaus lähtee jakelukeskuksesta ja milloin se toimitetaan loppuasiakkaalle. Lähetyksen seuranta voi vahvistaa, että jotain on toimitettu. Sen avulla ei voi vahvistaa mitä lähetys oikeasti sisälsi, kun se lähti ovesta tai jos sitä oli peukaloitu toimitusprosessin aikana.

Asiakkaan on uskomattoman helppoa väittää saaneensa toimituksen, jossa tuote on rikki, tuote on virheellinen tai toimituksesta puuttuu tuotteita. Toimituskeskuksen valvontakamerat + Helix -ratkaisu voi auttaa selvittämään, mitä tapahtui.

  • Asenna kamerat toimituskeskuksen strategisiin pisteisiin. Erityisesti paikkoihin joissa tuotteet pakataan ja valmistetaan lähetystä varten. Tämä tarjoaa kattavan näkyvyyden pakkausprosessista. Verkadan pilvipohjaisen tallennustilan ansiosta videomateriaali on helposti saatavilla, jolloin yritykset voivat hakea yksittäisiin tilauksiin liittyviä tallenteita joustavasti.
  • Integroi Helix tilaustenhallintajärjestelmääsi (OMS) automatisoidaksesi jokaisen tilauksen pakkausprosessin seuranta. Riitatapauksissa, esimerkiksi jos asiakas väittää, että tuote puuttuu tai oli pakattu puutteellisesti, yritykset voivat nopeasti hakea asiaankuuluvat videotodisteet. Selkeän kuvamateriaalin näyttäminen asianmukaisesti pakatuista ja sinetöidyistä tuotteesta tarjoaa vakuuttavia todisteita pakkaus- ja lähetysprosessista.
Jakelukeskus

Tehokas kumppani palautuspetosten torjunnassa

Verkada valvontakamerat + Helixin lisääminen palautusprosessien valvontaan tarjoaa yrityksille tehokkaan työkalun tämän kasvavan uhan torjumiseen. Tarjoamalla saumattoman tavan verrata tapahtumatietoja korkealaatuisten tallenteiden kanssa, Helix ei ainoastaan auta riitojen ratkaisemisessa, vaan myös parantaa yleistä turvallisuutta.

Alkuperäinen artikkeli luettavissa https://www.verkada.com/blog/how-verkada-helix-helps-retailers-combat-chargeback-fraud/

 

OTA YHTEYTTÄ

Vastaa